IRT (تومان)
تومان
تومان
ریال ایران

عدد محبوب شما کدام است؟

مدرس: سردبیر مجله در اتوبوس جادویی 1402/11/4
اشتراک گذاری

عدد محبوب شما کدام است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید بسیاری از مردم به عدد ۷ علاقۀ زیادی دارند. طبق یک نظرسنجی که به تازگی از بین چهل و چهار هزار نفر در سراسر جهان انجام شده، عدد ۷ محبوب‌ترین عدد بین تمامی اعداد است.

این علاقۀ وافر به عدد ۷ ممکن است به این دلیل باشد که این عدد پیوندهای بسیار مطلوب و جالبی دارد؛ مثلاً عجایب هفت‌گانۀ جهان، ستون‌های خرد، هفت دریا، هفت گناه کبیره، هفت کوتولۀ همراه سفیدبرفی، هفت نُت موسیقی و هفت رنگ رنگین‌کمان. اما یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن، این است که عدد ۷ از نظر ریاضی منحصربه‌فرد است.

برای دیدن یکی دیگر از دلایل جالب این اتفاق، بد نیست سفری به کشور بزرگ چین داشته باشیم. در این کشور، عدد ۷ نماد خوش‌شانسی است؛ چرا که دو کلمۀ چینی «به وجود آوردن» و «زندگی» در زبان چینی شبیه به عدد ۷ چینی تلفظ می‌شوند. همچنین، این عدد در چین نشان‌دهندۀ با هم بودن است و برای روابط خانوادگی شگون دارد.

شام چینی و جشن چینی و خانوادۀ هفت‌نفرۀ چینی.

در آیین بودایی نیز دلایل بسیاری برای محبوبیت عدد ۷ پیدا می‌شود. ۷ عدد عروج است و گفته می‌شود بودا در زمان تولدش هفت گام برداشته است. در دین مسیحیت، خدا توسط هفتمین پرتو در مرکز شش پرتوی خلقت نشان داده می‌شود. در اسلام نیز ۷ عدد مقدسی است؛ به طوری که این عدد در زمینه‌های مختلفی تکرار شده است؛ وجود هفت آسمان، هفت اصل در مناسک حج، هفت‌بار طی کردن مسیر میان صفا و مروه و هفت دور طواف خانۀ خدا.

این عدد جادویی و شگفت‌انگیز تنها عددی است که نمی‌توانید آن را در حالی که پاسخش در گروه ۱۰-۱ باشد، ضرب یا تقسیم کنید.

نظرسنجی‌های انجام شده دربارۀ اعداد محبوب جهان نشان داده است که به ترتیب اعداد ۷، ۳، ۸، ۴ و ۵ محبوب‌ترین اعداد در بین مردم هستند. جالب است بدانید که هر عدد معنای ویژه‌ای دارد. بنابراین افرادی که به عددی خاص گرایش دارند، هر یک دارای روحیات متفاوتی هستند.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.