IRT (تومان)
تومان
تومان
ریال ایران

ادغام آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم

مدرس: سردبیر مجله در اخبار 1403/01/27
اشتراک گذاری

حدود چند سال است که مدارس نمونه دولتی از مقطع متوسطه اول یا ششم به هفتم حذف شده و به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده اند.
دانش آموزانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در این مدارس هستند، بایستی به صورت حضوری به مدرسه دلخواه خود رفته، یا از طریق سایت مای مدیو برای ثبت‌نام اقدام نمایند و مدارک لازم جهت ثبت‌نام را تحویل دهند.
در سال های گذشته آزمونی تحت عنوان آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم، برای ورود دانش‌آموزان به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه برگزار می‌شد که با توجه به این موضوع که رقابت سنگینی میان دانش‌آموزان شکل می گرفت و همین‌طور اضطراب زیادی به آنها وارد می‌کرد، این آزمون لغو شد.
وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی اخیر اعلام نمود که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و متعاقباً تمامی مدارس نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول به مدارس هیئت امنایی تبدیل شدند.
حذف آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم
در سال تحصیلی 97 - 98 روند برگزاری و ثبت‌نام آزمون نمونه دولتی دچار تحولات بسیاری شد و وزارت آموزش و پرورش طی انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از این، آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و دیگر هیچ آزمونی جهت ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نخواهد شد.
نحوه مدیریت مدارس نمونه‌ دولتی دوره اول متوسطه به هیات امنایی تغییر یافت و کلیه مدارس نمونه دولتی متوسطه اول، خودشان اقدام به جذب دانش‌آموز (بدون آزمون) کردند. در نتیجه در سال تحصیلی آینده نیز همانند سال گذشته آزمون ورودی برای مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نمی‌شود.
داوطلبانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان را دارند بایستی اطلاعات لازم در ارتباط با اقدامات مورد نیاز ثبت نام تیزهوشان و همچنین زمان ثبت نام را بدانند.
ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه
مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم مناطق شهری که از سال 1390 ایجاد شده‌اند به مدارس هیات امنایی تغییر پیدا کرده اند و پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس، عادی و مطابق با محل سکونت آنها انجام می شود. لذا والدین می بایست شرایط و مراحل ثبت‌نام مدارس هیئت امنایی را به خوبی مطالعه کرده و سپس اقدام نمایند.
همچنین لازم به ذکر است که پذیرش در مدارس نمونه دولتی مناطق محروم که قبل از سال 1390 دایر شدند به صورت بدون آزمون می‌باشد و با اعمال روش‌هایی همچون پذیرش دانش‌آموزان دارای رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری خواهد بود.
بنابراین با توجه به این موضوع که ازین پس آزمون نمونه‌‌دولتی پایه هفتم نخواهیم داشت، ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموزان همچون مدارس دولتی خواهد بود. از این رو ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی به صورت عادی است.
پی‌نوشت: از سال تحصیلی 98-97 آزمون ورودی به مدارس استعدادهای درخشان پایۀ ششم به هفتم تنها از مباحث 16 مدل هوش طراحی می‌شود و هیچ سؤال تحصیلی نخواهید داشت.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.