IRT (تومان)
تومان
تومان
ریال ایران

اتاقی از آن خود

مدرس: سردبیر مجله در اتوبوس جادویی 1402/11/4
اشتراک گذاری

روش مطالعه
اتاقی از آن خود

تا حالا به شغل آیندۀ خود فکر کرده‌اید؟ هر شغلی که بخواهید در آینده داشته باشید، از معماری گرفته تا پزشکی، نویسندگی و یا… نیاز به فضای اختصاصی و مناسب خود را دارد.
می‌دانستید شما حتی در حال حاضر هم شاغل هستید؟ در همه‌جای دنیا، دانش آموز و دانشجو بودن شغل محسوب می‌شود؛ در نتیجه، شما در حال حاضر هم نیاز به محیطی متناسب با کاری که انجام می‌دهید (همان مطالعه کردن) دارید.

مکان مطالعه شما باید این شش ویژگی را داشته باشد:

۱. ثابت بودن مکان مطالعه

همیشه در یک محل ثابت مطالعه کنید. هر بار که مکان مطالعۀ خود را تغییر می‌دهید، مغز و ذهن نیاز زمانی اضافی برای تمرکز کردن و عادت به محیط خواهند داشت.

۲. منظم و خلوت بودن

یک ذهن مرتب به یک فضای مرتب نیاز دارد؛ بنابراین همیشه قبل از شروع مطالعه، میز و اتاق خود را مرتب کنید.

همیشه نیاز است در محلی مطالعه کنید که از آن حس آرامش می‌گیرید.

۳. نور محل مطالعه

نور اتاق مطالعه باید برای دیدن نوشته‌ها کافی باشد؛ نه خیلی زیاد که چشم را خسته کند، و نه خیلی کم که باعث خواب‌آلودگی شود.


توصیه: می‌توانید از نور ترکیبی زرد و سفید و یا سفید به تنهایی استفاده کنید.

۴. میز و صندلی استاندارد

ترجیحاً یک میز و صندلی راحت داشته باشید.

البته، برخی از دانش‌آموزان هم هستند که روی زمین درس می‌خوانند؛ بنابراین به این دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که حداقل یک میز زمینی داشته باشند.

به عنوان آخرین نکته، بهتر است میز رو به دیوار باشد تا حواس‌پرتی ناشی از دیدن وسایل اتاق به حداقل برسد.

۵. تهویه و دمای مکان مطالعه

دما و تهویۀ اتاق باید مناسب باشد. در نتیجه، به دانش آموزان عزیز توصیه می‌شود که هر ۱ ساعت به مدت حداکثر ۱:۳۰ دقیقه پنجرۀ اتاق خود را باز کنند تا هوای اتاق عوض شود.

توصیه: اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که میزان آلاینده‌های هوا بالاست (مثل تهران) و یا اتاق شما پنجره ندارد، درب اتاق را باز کنید.

۶. سکوت طبیعی

مکان مطالعه باید از سکوت طبیعی برخوردار باشد؛ نه سرو صدای خیلی زیاد و نه سکوت مطلق.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.